Διευκολύνσεις στις μετακινήσεις με τα μέσα μαζικής μεταφοράς των καταρτιζόμενων των Δημοσίων Ινστιτούτων Επαγγελματικής Κατάρτισης (Ι.Ε.Κ.) αρμοδιότητας Υ.ΠΑΙ.Θ.

Για τους όρους και τις προϋποθέσεις χορήγησης μειωμένου εισιτηρίου παρακαλούμε ενημερωθείτε από το συνημμένο αρχείο.

Πρώτος Εθνικός Διαγωνισμός Δεξιοτήτων 2023

Το Υπουργείο Παιδείας και Θρησκευμάτων, διά της Γενικής Γραμματείας Επαγγελματικής Εκπαίδευσης, Κατάρτισης, Διά Βίου Μάθησης & Νεολαίας σε συνεργασία με τη Γενική Γραμματεία Πρωτοβάθμιας, Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης και Ειδικής Αγωγής, προκηρύσσει τον 1ο Εθνικό Διαγωνισμό Δεξιοτήτων 2023 με σκοπό τη συγκρότηση Εθνικής Αποστολής που θα συμμετάσχει στον «8ο Ευρωπαϊκό Διαγωνισμό Δεξιοτήτων», ο οποίος θα πραγματοποιηθεί στην πόλη Γκντάνσκ (Gdańsk) της Πολωνίας από 5 έως 10 Σεπτεμβρίου 2023.

Δικαίωμα συμμετοχής έχουν όσοι έχουν συμπληρώσει το 17ο έτος της ηλικίας τους και δεν έχουν υπερβεί το 25ο έτος στις 5 Σεπτεμβρίου 2023, ημέρα έναρξης του Ευρωπαϊκού Διαγωνισμού και είναι μαθητές/μαθήτριες της Γ΄ τάξης των Επαγγελματικών Λυκείων (ΕΠΑ.Λ.), καταρτιζόμενοι/καταρτιζόμενες του Δ’ εξαμήνου των Δημόσιων Ινστιτούτων Επαγγελματικής κατάρτισης (Δημόσιων Ι.Ε.Κ.) του ΥΠΑΙΘ και της Σιβιτανιδείου Δημόσιας Σχολής Τεχνών και Επαγγελμάτων των παρακάτω ειδικοτήτων:

Την προκήρυξη και περισσότερες πληροφορίες μπορείτε να δείτε εδώ.

2022Β – Βοηθοί Βρεφονηπιοκόμων Α’ – Γ’ Εξαμήνου – Εκπ/κή Επίσκεψη Στη Βρεφική-Παιδική Βιβλιοθήκη του Δήμου Αθηναίων

02 και 13/12/2022

Οι καταρτιζόμενες/-οι των δύο τμημάτων της ειδικότητας “Βοηθών Βρεφονηπιοκόμων” πραγματοποίησαν επίσκεψη στη Βρεφική – Παιδική Βιβλιοθήκη του Δήμου Αθήνας στο Πάρκο για το Παιδί και τον Πολιτισμό. Το Α΄εξάμηνο επισκέφθηκε το χώρο στις 13/12/22 στα πλαίσια του μαθήματος “Στοιχεία Βρεφοκομίας Ι”, ενώ το Γ΄εξάμηνο στις 02/12/22 στα πλαίσια του μαθήματος “Στοιχεία Οργάνωσης Βρεφονηπιακού Σταθμού”.

Στόχος της επίσκεψης ήταν να γνωρίσουν οι καταρτιζόμενες/-οι το καλό βρεφικό και παιδικό βιβλίο, να μάθουν τρόπους με τους οποίους αυτό μπορεί να αξιοποιηθεί με τις ομάδες των μικρών παιδιών και να αναπτύξουν κριτήρια επιλογής καλών βρεφικών και παιδικών βιβλίων.

Έγινε ενημέρωση από τους υπεύθυνους του χώρου και στη συνέχεια οι καταρτιζόμενες/-οι περιηγήθηκαν στο χώρο, είδαν τα βιβλία, ρώτησαν την υπεύθυνη για τη χρήση συγκεκριμένων βιβλίων που τους ενδιέφεραν, φωτογράφησαν βιβλία τα οποία για κάποιο λόγο τους έκαναν εντύπωση. Οι φωτογραφίες τους αυτές και τα αντίστοιχα σχόλιά τους έγιναν αντικείμενο επεξεργασίας στο επόμενο μάθημά τους στο ΔΙΕΚ. Στο μάθημα δόθηκε ιδιαίτερη βαρύτητα στη δημιουργία παιδαγωγικής γωνιάς για το βιβλίο στο Βρεφικό – Παιδικό Σταθμό.

2022Β – Βοηθοί Φυσικοθεραπείας Γ’ Εξαμήνου – Εκπ/κή Επίσκεψη σε Φυσικοθεραπευτήριο

08/12/2022

Οι καταρτιζόμενες/-οι της ειδικότητας “Βοηθός Φυσικοθεραπείας” Γ’ Εξαμήνου στα πλαίσια των μαθημάτων “Αρχές Εφαρμογής Φυσικών Μέσων” και “Πρακτική Εφαρμογή στην Ειδικότητα”πραγματοποιήσαν με τους εκπαιδευτές τους εκπαιδευτική επίσκεψη στο φυσικοθεραπευτήριο PhysioAnosis.

Οι καταρτιζόμενες/-οι είχαν την ευκαιρία να γνωρίσουν τη διάταξη του θεραπευτικού εξοπλισμού, την ειδική λειτουργία των συσκευών φυσικών μέσων, να γνωρίσουν τις ενδείξεις και αντενδείξεις των φυσικών μέσων σε πραγματικούς ασθενείς που υπόκεινται σε θεραπεία και να ενημερωθούν για τις παραλλαγές και προσαρμογές στη χρήση των φυσικών μέσων.

Η επίσκεψη περιλάμβανε παρακολούθηση θεραπευτικών συνεδριών σε πραγματικούς ασθενείς με μυοσκελετικές, ρευματολογικές και νευρολογικές παθήσεις ή τραυματισμούς. 

Την παρακολούθηση των συνεδριών ακολούθησε ενημερωτική συζήτηση με τον ιδιοκτήτη του χώρου σχετικά με τις λεπτομέρειες της θεραπευτικής προσέγγισης, τα μηχανηματα φυσικοθεραπείας και τις ιδιαιτερότητες των ασθενών σε ό,τι αφορά τη φυσικοθεραπευτική αποκατάσταση. 

Στιγμιότυπο από τη συζήτηση μετά την παρακολούθηση των θεραπευτικών συνεδριών

2022Β – Τουριστικοί Συνοδοί Γ’ Εξαμήνου – Εκπ/κές Επισκέψεις σε Αρχαιολογικούς Χώρους της Αθήνας και στο Αρχαιολογικό Μουσείο Πειραιά

Στα πλαίσια του μαθήματος “Στοιχεία Ιστορίας” της ειδικότητας “Τουριστικός Συνοδός” οι καταρτιζόμενες/-οι με τον εκπαιδευτή του μαθήματος πραγματοποίησαν στις 27/11/2022 περιήγηση στην πόλη των Αθηνών, προκειμένου να έρθουν σε επαφή με σημαντικούς αρχαιολογικούς χώρους και τουριστικά αξιοθέατα. Η περιήγηση ξεκίνησε από τον αρχαιολογικό χώρο του Κεραμεικού και συνεχίστηκε στην Ακρόπολη των Αθηνών, όπου και έγινε αναφορά στα χαρακτηριστικά των αρχ/κών χώρων που πλαισιώνουν την Ακρόπολη. Κατά τη διάρκεια της περιήγησης δόθηκαν στοιχεία και πληροφορίες και για νεότερα μνημεία (Μνημείο Εβραίων, εβραϊκές συναγωγές, χριστιανικοί ναοί πέριξ της Ακρόπολης κ.α.) Τέλος η διαδρομή συνεχίστηκε προς την Πλάκα και το Μοναστηράκι, σημεία με έντονο τουριστικό ενδιαφέρον, και τελείωσε στην πλατεία Συντάγματος, όπου έγινε αναφορά στην προεδρική φρουρά και στην ιστορία της πόλης των Αθηνών.

Στις 11/12/2022 οι καταρτιζόμενες/-οι στα πλαίσια του ίδιου μαθήματος επισκέφτηκαν το Αρχαιολογικό Μουσείο Πειραιά, προκειμένου να σχηματίσουν πλήρη εικόνα της ιστορίας της πόλης, που κατά την αρχαιότητα γνώρισε μεγάλη ακμή τόσο ως εμπορικό κέντρο της ανατολικής Μεσογείου όσο και ως πολεμικός ναύσταθμος της αρχαίας Αθήνας.

Το είδος των εκθεμάτων, που προέρχονται κυρίως από την ευρύτερη περιοχή του Πειραιά και της αττικής παραλίας, και τα χρονικά όρια που καλύπτουν, από τη μυκηναϊκή έως και τη ρωμαϊκή εποχή, είναι αντιπροσωπευτικά της ιδιομορφίας, της σύνθεσης του πληθυσμού και της ιστορίας του Πειραιά. Οι συλλογές του μουσείου αποτελούνται κυρίως από ευρήματα ανασκαφών ή τυχαία ευρήματα και από παραδόσεις αρχαιοτήτων, ενώ έχουν εμπλουτισθεί και με τις δωρεές ιδιωτικών συλλογών.

Οι καταρτιζίμενες /-οι είχαν τη δυνατότητα να συζητήσουν σχετικά με το χρονικό προσδιορισμό των κυριότερων περιόδων της ελληνικής ιστορίας από την αρχαιότητα μέχρι σήμερα και να επικεντρωθούν στα κυρίαρχα πολιτιστικά χαρακτηριστικά στα οποία βασίζονται η προώθηση και η ανάδειξη των στοιχείων της «ελληνικότητας» (σημαντικοί ρυθμοί και τεχνοτροπίες ανά ιστορική περίοδο).

Με τη βοήθεια των αντικειμένων που εκτίθενται στο Μουσείο οι καταρτιζόμενες/-οι μπόρεσαν να κατανοήσουν τη σημασία του Πειραιά κατά την αρχαιότητα, αλλά και την δυναμική που έχει στη σύγχρονη εποχή το μεγαλύτερο λιμάνι της χώρας.

ΑΡΣΗ ΜΕΤΡΩΝ ΚΟΡΩΝΟΪΟΥ

Καταργείται, με Κοινή Υπουργική Απόφαση, η απόφαση του περασμένου Σεπτέμβρη  «Λειτουργία των εκπαιδευτικών μονάδων Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης, Ειδικής Αγωγής και Εκπαίδευσης, εργαστηριακών κέντρων και σχολικών εργαστηρίων, Σχολείων Δεύτερης Ευκαιρίας, Ινστιτούτων Επαγγελματικής Κατάρτισης, Μεταλυκειακού έτους – τάξης Μαθητείας ΕΠΑ.Λ., Κέντρων Διά Βίου Μάθησης, δομών Ε.Ε.Κ. και Δ.Β.Μ. της Σιβιτανιδείου Δημόσιας Σχολής Τεχνών και Επαγγελμάτων, φροντιστηρίων, κέντρων ξένων γλωσσών, φορέων παροχής εκπαίδευσης και πιστοποίησης δεξιοτήτων, ξενόγλωσσων ινστιτούτων εκπαίδευσης και πάσης φύσεως συναφών δομών, Δημοσίων και Ιδιωτικών, Δημοσίων Βιβλιοθηκών, της Εθνικής Βιβλιοθήκης της Ελλάδος και των Γενικών Αρχείων του Κράτους κατά την έναρξη του σχολικού έτους 2022-2023 και μέτρα για την αποφυγή διάδοσης του κορωνοϊού COVID- 19 κατά τη λειτουργία τους» (Β’ 4695).